Jak se projet lodí po New Yorku za cenu jízdenky na metro

Ráda jezdím na stejné místo v zahraničí dvakrát. První návštěva bývá zaměřená na místa, která toužím vidět na vlastní oči a zažít na vlastní kůži - ať už to jsou pamětihodnosti, restaurace, filmové lokace. Podruhé si mohu dovolit ignorovat památky, vyzkoušet něco méně obvyklého, zevlovat a koneckonců klidně nedělat vůbec nic.

Jak jsem psala před týdnem, do New Yorku jsem se vydala na koncerty U2 a bylo mi jasné, že tento výlet rozhodně klasický nebude. Můj seznam věcí, které chci ve městě podniknout, byl krátký a první položka zněla: projet se lodí.

Město New York totiž od roku 2017 provozuje po East River a kolem Brooklynu pět linek osobní lodní dopravy. Trajekty mají v první řadě ulehčit přetíženému systému metra a autobusů, a jak jsem pozorovala, ten plán vcelku vychází. Ráno se opravdu z lodí vyvalí davy cestujících v kostýmcích a oblecích a nervním newyorským tempem peláší do práce v Midtownu nebo ve finanční čtvrti.

Já bych ale cestu lodí po New Yorku doporučila i turistům, zejména pokud chtějí zažít město z jiné perspektivy. Je to zábava, která vyjde na 2,75 dolaru za cestu, tedy stejně jako jedna cesta metrem (bohužel Metrocard na trajektech neplatí). 

Rooseveltův ostrov

Jako první jsem vyzkoušela kraťounkou trasu z 34. ulice na Rooseveltův ostrov. Trvala sotva deset minut, a to včetně zastávky v Brooklynu. Ovšem i tak stojí za to, protože tak nádherný výhled na mrakodrapy Midtownu z pevniny mít nebudete. Empire State Building, Chrysler Building i budova OSN jako na dlani!

Po procházce po ostrově se můžete vrátit zpátky na Manhattan lanovkou – opět další úžasná panoramata a při „průletu“ nad ulicemi jsem si připadala jako ve scéně z Blade Runnera. Neberte to opět za 2,75 dolaru (dá se použít i Metrocard). 

Hodnocení: 10/10










Rockaway Beach

Když jsem před třemi lety jela do New Yorku poprvé, koupila jsem si na cestu knihu M Train od Patti Smith, kde popisuje mimo jiné své rozhodnutí odstěhovat se z Manhattanu do Rockaway Beach. Protože Patti Smith je má naprostá hudební ikona a jedna z linek NYC Ferry vede právě do Rockaways, bylo mi jasné, že tento výlet si nesmím nechat ujít. Navíc není mnoho pláží, o kterých by složila píseň rocková kapela!

Cesta trvala něco přes hodinu, z 34. ulice jsem jela nejprve na dolní Manhattan a užila si mimo jiné pohled na Brooklynský most zespoda. Odtud jsem pokračovala kolem Brooklynu do Rockaway Beach. Celkem tedy dvakrát 2,75 dolaru za cestu. Opět směšná částka za další dávku turistických panoramat a den na pláži. Jestli surfujete, je Rockaway Beach naprostý ráj. A my ostatní se na vás budeme se zalíbením koukat z deky.


Hodnocení: 100/10
Pokud pojedu ještě někdy do New Yorku, chci se ubytovat v Rockaway Beach!









Komentáře

Oblíbené články